tjugotredje april.

Ännu en gång har jag varit kass på att skriva.
Saker och ting börjar ordna upp sig, förutom att jag fortfarande har vänt på dygnet totalt.
Sitter just nu och håller tummarna för Elin som har uppkörning idag. (Y)
Är sjukt pepp, för ikväll blir det PPPPPARTY med Paui & Elin. unz unz unz!

Min kära pappa kommer hit inom kort och ska diskuutera min framtid, huh?
Framtid gott folk, vad är det? Jag har lärt mig att leva i nuet.
Nej usch vad jag lät "BEGÅVAD" där.. nej, känner att det är dax att ta tag i det hela. Men allvarlig, vilken normal 17 åring ( i detta läget är jag sjutton) vet vad man vill bli och vart livet ska ta vägen?
Ja, visst jag har motivation. Men min motivation är att klara varje dag och ta mig långt! Hur det ska jag gå till, det är det som är den ständiga frågan. Arbetslivet lockar mer än skolbänken, jag känner mig så färdig men jag är långt ifrån klar.
Det kanske är så att vissa personer inte klarar av skolan? Men är jag verkligen den personen, som vill kolla på ett blankt papper i framtiden, ett tomt papper utan ett enda gymnasiebetyg! Nej det är jag faktiskt inte, för jag kan betydligt bättre än så. Frågan är bara hur jag ska klara mig igenom det.
Ta studenten som 20-21 åring är trots allt bättre än ett helt liv av ångest att jag inte gjorde det alls.
Men så kommer man till nästa beskymmer, " Vad ska alla andra tänka?" Vi lever i en fantasivärld,  där prestationen ligger på topp. Alla måste vara snyggast, bäst och vackrats. Iallafall utåt. Men vad döljer sig på insidan av det hela, tänk om alla bara kunde slappna av och köra sitt eget. Då hade man kommit från alla dessa ständiga problem.
Nu gled jag in på helt andra banor, ska nog faktiskt gå och ta tag i mitt liv nu. Så pass mycket att jag ska ut och springa iaf ;)  BRA Filippa, alltid något !

Någon som vill låna ut 3000:- till mig? Nej jag tänkte väl det..
Skriver kanske något lite gladare senare. 
BTW, hultsfred är så gott som spikat nu. :) Sanna, Celia, Kim & Danni - det kommer inte bli lugnt!
Blev glatt överraskad när jag såg att the sounds ska spela, det hade jag missat totalt.

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0