Gör andra gilla för sitt eget bästa

Något jag har svårt att förstå är människor som frivilligt vill göra andra människor illa. Som medvetet provocerar för att komma åt någon annan människa. Dem senaste månaderna har jag försökt hålla mig ifrån allt vad som heter drama. Är så trött på sånt, framför allt med ytliga människor man inte behöver ha i sitt liv. Ett av mina nyårslöften är att lägga locket på när det är något som kan präglas till bråk, sårade känslor eller dramatik. Jag är alldeles för bra för att dra på mig andras känslor, men nu ska jag göra saker för mitt eget bästa.

Rensa bland människor som tar energi och umgås med människor som ger. Det är en gåva. Djupa ord såhär på morgonkvisten..

Bort med smuts.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0