FILIPPA

Vaknade av att jag hade 8 sms från diverse fina människor som ville gratulera mig på namnsdagen. Inte dåligt?

Jag tycker om mitt namn & har alltid gjort. Dock uppskattades det inte av min omgivning när jag föddes. Då namnet inte varit så populärt tidigare vägra min farfar kalla mig för Filippa dem första måndagarna. Enligt honom var Filippa ett äpple och inte ett tilltalsnamn. Haha han var en extrem karaktär den där mannen, men tillslut började även han gilla mitt namn.
Namnet betydelse är "hästälskare eller hästvän" nja, det stämmer inte riktigt in på mig då jag aldrig gillat hästar haha!!!
Men annars är jag glad att mina föräldrar valde just Filippa!

Så grattis till mig & alla andra Filippa där ute 😘


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0