Kurvor

Varnar för ett ytligt och kritiskt inlägg.

Enda sedan jag var tonåring har jag alltid haft kurvor.
Stor benstomme, var tidig med att få bröst, höfter och smalare midja. Jag blev "kvinnlig" i tidig ålder vilket jag skämdes över. Den pinnsmala kroppen var då min strävan, vilket ledde till att jag hade problem med maten. Jag fick ordentliga ätstörningar. Jag har aldrig sett ut som någon annan i min omgivning då alla mina närmsta vänner är väldigt smala i sig själva och ha enligt mig drömkroppar. Tyvärr har man alltid jämfört sig med dem. "Tyvärr" av den anledningen att man ska ta var och en individ för sig.
Jag har alltid varit väldigt osäker när det
Handlar om min kropp. Och mitt största komplex har varit mina höfter och ben. Jag vet inte hur många gånger jag har frågat mina vänner "syns mina höfter i detta linnet" "sitter det åt runt höfterna" " ser mina ben stora ut i dessa shortsen" osv vilket skriker osäkerhet. Jag ligger aldrig i bikini offentligt och skulle jag göra det bär jag alltid shorts. Går jag på stan och någon kollar på (enligt mig) mina ben så vill jag bara springa hem och byta om till långbyxor, men i själva verket kanske personen i fråga kollade
På mina "snygga shorts".
Min träning har gett mig ett enormt självförtroende då jag mått så mycket bättre, sett stora resultat, jag har ätit bra istället för att strunta i maten och lärt mig att acceptera att det är såhär jag är skapt. Jag kommer aldrig bli bensmal. Jag kommer ha större lår och jag kommer alltid ha mina kärlekshandtag oavsett hur mycket jag än tränar.
Jag har fått så många kommentarer här i bloggen, skitsnack bakom ryggen osv om "tränar inte Filippa jättemycket, det syns ju inte"!
Jo jag tränar, tränar regelbundet, äter inte sämre än någon annan, men blir tyvärr 3kg tyngre bara jag tänker på godis.
Jag har allt mer accepterat att detta är
Jag och det är så jag ser ut. Man ska lära sig älska sig själv och göra det bästa utav de. Vi måste sluta döma varandra, för där kan ligga så mycket bakom som vi inte vet.

Såhär såg jag ut i januari (jag har gått
Upp några kilo nu när jag lever de goda livet haha ;) ) och då trivdes jag bra med
Min kropp. För någon annan kanske inte detta är idealet.

 


Kommentarer
Postat av: johanna

Du har en jätte fin kropp! Kurvorna passar dig utmärkt! Det är skillnad på att vara mullig och ha kurvor, och du har helt enkelt bara kurvor! Vilket är snyggt och kvinnligt! go Girl!

2013-05-21 @ 13:34:21
Postat av: Milly

Du är supersnygg Fillsan!! <3

2013-05-21 @ 15:59:57
Postat av: Anonym

Du är verkligen hur vacker som helst!

2013-05-21 @ 16:24:22
Postat av: J

Du är jättefin !!!

2013-05-21 @ 16:53:44
Postat av: Daniel

bra poäng, alla kämpar med sina egna förutsättningar! Skrev bland annat om det i ett av mina senaste inlägg då det är väldigt störigt när folk säger att man får långsamma resultat, precis som du beskrev ovan:

http://danieltraining.blogg.se/2013/may/hur-kan-man-optimera-sin-fettforbranning.html

2013-05-21 @ 17:38:22
URL: http://danieltraining.blogg.se/
Postat av: Jasmine jill

Snubblade in på din blogg, tyckte att detta inlägget var extremt starkt och läsvärt! Du för fram ett fint budskap! Du är jätte fin som du är!!

2013-05-21 @ 18:25:12
Postat av: Madde Berg

Du är skitsnygg Filippa! Jag är alltid avis på dig!
Jag känner dock ofta som du, är också grövre i kroppen än mina kompisar men har börjat att uppskatta mina kurvor :)
Det är ju rätt hot!

2013-05-21 @ 19:15:06
Postat av: hanna

Vad märkligt, jag känner precis som dig! Större benstomme, bredare höfter, lite bredare axlar och lite större lår.
Jag har alltid känt mig STOR brevid mina vänner, det är sjukt hur ens egna ögon/hjärna kan lura en så. Andra människor kanske inte ser mig som stor? Men jag gör det, och det är en fruktansvärt jobbig känsla att känna. Det kvittar hur många gånger någon säger att jag "inte är tjock".
Men jag känner mig Stor!

Fint inlägg Filippa! Du är super fin!

2013-05-28 @ 08:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0