Solrospanerad torsk med blomkålsmos

Igår gjorde jag ännu ett nyttigt recept. Dock är jag så svag för sås så jag försämrade det hela med sås. Men bortsett från det är detta super bra mat som är enkelt att tillaga och gott att äta!
Solrospanerad torsk med blomkålsmos
Och kokt sparris.

Såhär gör du mosen:
Börja med att skär upp färsk blomkål och lägg i det i en kastrull med vatten och salt. Låt koka tills den blir mjuk. Häll av vattnet, tillsätt lättmjölk, vitpeppar, smör och svartpeppar. Mixa till önskad konsistens. På slutet tillsatte jag även lite persilja.

Såhär gör du fisken:
Blanda citronskal från 2 citroner, 2dl solrosfrön, salt & 0,5dl persilja i en bunke. Sen har du ett ägg som du blandat upp i en separat skål.
Ta torskfilér (4st) doppa dem först i ägget & sedan i solrosblandingen. Stek dem sedan tills dem är klara.

Servera med kokt sparris!



Kommentarer
Postat av: hanna

Hur kommer de sig att du aldrig svarar på komentarer? Synd..

2013-05-16 @ 19:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0